Tillfälliga brevlådor för deklarationen

looking-through-a-mailbox-to-see-womans-hand-takin-W398SDB
Precis som tidigare år kommer Skatteverket ha tillfälliga brevlådor och brevinkast för deklarationen. De kommer finnas på 40 platser mellan 7 april – 3 maj, men Skatteverket rekommenderar att man i första hand bör deklarera digitalt eller posta sin deklaration, detta för att undvika folksamlingar och onödiga resor.

– Säkrast för den som bara ska godkänna sin deklaration är att ringa eller sms:a med hjälp av koderna på pappersdeklarationen. För den som ska göra ändringar så är det säkrast och enklast att använda e-tjänsten. Den som ändå behöver lämna deklarationen på papper gör det enklast genom att posta den i en vanlig gul låda senast den 3 maj, säger Alem Resulovic, deklarationsexpert på Skatteverket, i ett pressmeddelande

Skatteverket skriver att de vill bidra till minskad smittspridning och att det därför kommer vara extra öppet för deklarationsinlämning på servicekontoren.

– Vi rekommenderar den som har en mer komplicerad deklaration att börja med deklarationen i god tid eftersom väldigt många brukar vilja kontakta oss den sista veckan, säger Athina Karapanagiotidou, deklarationsexpert på Skatteverket.

Klicka här för info om deklarationen

Mest lästa

Få de senaste nyheterna

Prenumerera på vårt nyhetsbrev