Vässade sin digitala försäljning – intäkt från avhämtning ökade med 700 procent

ffffff
Restaurang Kina Muren i Örebro tog ett snabbt beslut när restriktionerna skärptes under pandemin. Genom att optimera avhämtningen av mat kunde de öka intäkterna på just avhämtning med drygt 700 procent.

– Det känns verkligen så bra att vi tog ett snabbt beslut att genomföra åtgärderna och anpassa menyn mer för take away, för att kunna presentera bra asiatiska smaker ända från kök fram till dörr. Vår kontakt på foodora har varit ett enormt stöd för oss med allt från marknadsföring till optimering av menyer under den här perioden, säger Pontus Zhu, Kina Muren i Örebro, i ett pressmeddelande.

Och fortsätter:

– Att kunna öka vår take away med nästan 700 % är helt otroligt och oerhört viktigt då vi idag vänder och vrider på varenda slant för att ta oss genom pandemin. Det känns också fint och tacksamt att foodora är snabbfotade och handlingskraftiga, som exempelvis deras akutåtgärd med att införa fria hemleveranser när restriktionerna skärptes 1 mars, sådant betyder mycket just nu, avslutar han.

Stort intresse

Under 2020 anslöt sig över 3000 partners till handelsplatsen; alltifrån snabbmatsrestauranger, finkrogar till teknikbutiker. I ett pressmeddelande skriver foodera att de under årets två första månader har tagit emot upp mot 1000 intresseanmälningar från restauranger och butiker runt om i hela Sverige.

Mest lästa

Få de senaste nyheterna

Prenumerera på vårt nyhetsbrev